Campagne om bewustzijn coronamaatregelen bij jongeren te vergroten

De gemeente Uithoorn is een driehoeksborden-campagne gestart om jongeren te bewegen zich (beter) aan de coronamaatregelen te houden. De campagne heet ‘Daar doe ik het voor’. Niet een campagne met het wijzende vingertje, maar met een hoopvolle en positieve insteek. 

Het doel is om hun bewustzijn over de maatregelen te vergroten en hen ook een hart onder de riem te steken. 
Nog tot 4 november zijn op verschillende plekken in Uithoorn en De Kwakel de posters van de jongeren te zien met daarop de tekst waarom zij zich aan de regels houden. Bijvoorbeeld: ‘Ik kan gelukkig nog langs familie. Daar doe ik het voor’. 

Uit cijfers van het RIVM blijkt dat sinds 1 juni – de datum dat iedereen met klachten zich kan laten testen – bijna 200 duizend mensen positief hebben getest op het coronavirus. Bijna een kwart was tussen de 20 en 29 jaar oud. Twintigers zijn daarmee de leeftijdsgroep waarin het coronavirus hard rondgaat tijdens deze tweede golf.

Uithoorn houd afstand posters