Contact

Aanvullende maatregelen dienstverlening gemeente

Wij proberen in deze roerige tijd onze dienstverlening zo goed mogelijk door te laten gaan. Wel is besloten om de fysieke contactmomenten voorlopig te beperken door onder andere de openingstijden, aanvragen en afhalen documenten burgerzaken aan te passen. Lees hieronder de wijzigingen:

Openingstijden gemeentehuis

Vanaf maandagmiddag 23 maart gelden de volgende openingstijden voor het gemeentehuis:

  • maandag tot en met donderdag van 08.30 - 12.30 uur;
  • woensdag van 15.30 - 20.00 uur (vrije inloop van 13.00 - 17.00 uur vervalt voorlopig);
  • Vrijdag van 08.30 - 12.00 uur.

Uiteraard blijven we wel de gehele dag voor u telefonisch bereikbaar:

  • maandag tot en met donderdag van 08.30-17.00 uur;
  • vrijdag van 08.30-12.00 uur.

Per 1 december 2020 geldt er een mondkapjesplicht in alle publieke binnenruimten. U bent verplicht om een mondkapje te dragen in de gemeentehal, het kantoor van de begraafplaats, ’t Buurtnest, De Scheg, de Brede School en ons loket in de Waterlinie.
You are obliged to wear a face mask in all public indoor areas.
Ga voor meer informatie naar de website van Rijksoverheid.

Feestdagen en aangepaste openingstijden gemeentehuis:

  • Vrijdag 25 december 2020, 1e Kerstdag: gesloten
  • Vrijdag 1 januari 2021, Nieuwjaarsdag: gesloten

Verlengen of aanvragen paspoort, identiteitskaart of rijbewijs

In de periode tot 1 januari 2021 kan voorlopig alleen een afspraak gemaakt worden om een nieuw paspoort, identiteitskaart of rijbewijs aan te vragen als uw document een geldigheidsdatum tot uiterlijk 1 januari 2021 heeft. 

Zoveel mogelijk op afspraak

Een aantal diensten zijn nu op afspraak;

  • Het afhalen van aangevraagde reisdocumenten en rijbewijzen;
  • Uittreksels BRP. U kunt dit ook direct online regelen.

Afspraak maken

  • Online kunt u direct een afspraak maken
  • Of u kunt ons bellen om een afspraak te maken via (0297) 513 111: van maandag tot en met donderdag van 08.30-17.00 uur en op vrijdag van 08.30-12.00 uur.

Contactgegevens gemeentehuis

T (0297) 513 111 
gemeente@uithoorn.nl
www.twitter.com/gem_uithoorn

Postadres
Postbus 8 
1420 AA Uithoorn

Bezoekadres
Laan van Meerwijk 16, 
1423 AJ Uithoorn

Openingstijden Burgerzaken

  • Maandag tot en met donderdag van 08.30 - 12.30 uur
  • Woensdag van 15.30 - 20.00 uur (vrije inloop van 13.00 - 17.00 uur vervalt voorlopig);
  • Vrijdag van 08.30 - 12.00 uur

Afspraak maken

Voor een aantal producten en diensten kunt u heel eenvoudig online een afspraak maken

Zonder afspraak  

U kunt zonder afspraak tijdens de openingstijden langskomen voor:

  • Eigen verklaring rijbewijs (verklaring van geschiktheid). U kunt dit digitaal ook aanvragen bij het CBR;
  • Betalen urgentieverklaring met ontvangen brief van Duo+ (nadat een gesprek heeft plaatsgevonden met een klantmanager); Bekijk de voorwaarden op Woonurgentie Uithoorn;

U kunt bij ons alleen met pin betalen.

Online afspraak maken

Voor het aanvragen van bijvoorbeeld een identiteitskaart, paspoort of rijbewijs moet u wel een afspraak maken. U kunt ook veel zaken online regelen zoals verhuizing, afschrift Burgerlijke Stand. 

Route en parkeren

Voor de bereikbaarheid van het gemeentehuis, zie het openbaar vervoer of routeplanner voor eigen vervoer. Voor het gemeentehuis zijn beperkt parkeerplaatsen aanwezig. Hier geldt een parkeerzone. Vergeet uw blauwe parkeerschijf niet. Achter het gemeentehuis ligt een groot parkeerterrein waar u als bezoeker ook kunt parkeren.

Financiële gegevens

Bank Nederlandse Gemeenten Den Haag
IBAN/SEPA: NL17BNGH0285008455
BIC: BNGH NL 2G
BTW nr NL001900651B.01

Sociaal Loket

Bij het Sociaal Loket kunt u terecht voor alle vragen over wonen, welzijn, zorg, overlast, ondersteuning, werk, inkomen, opvoeden, opgroeien, schuldhulpverlening en jeugdhulp.
Sociaal.loket@uithoorn.nl

Afspraak maken

Bel met het Sociaal Loket van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 10.30 uur om een afspraak te maken of uw vraag te stellen.
T (0297) 513 111.

Openingstijden 

Informatie en adviespunt Gezondheidscentrum de Waterlinie: Maandag en dinsdag van 08.30 uur tot 12.00 uur

Info- en Adviespunt Uithoorn

Bij het Info- en Adviespunt van de gemeente Uithoorn en Uithoorn voor Elkaar kunnen inwoners van Uithoorn en De Kwakel terecht met al hun vragen, ideeën, hulp of ondersteuning op het gebied van welzijn.

Openingstijden

  • maandag 8.30 tot 12.00 uur
  • dinsdag 8.30 tot 12.00 uur
  • donderdag 8.30 tot 12.00 uur

Bezoekadres

Gezondheidscentrum De Waterlinie, Koningin Maximalaan 30 in Uithoorn. Meer informatie via Uithoorn voor Elkaar.

Het Financieel Café

Bij het Financieel Café kunnen inwoners uit Uithoorn en De Kwakel terecht als zij vragen hebben over geldzaken of orde willen scheppen in hun financiële situatie.

Openingstijden en contact

Elke dinsdag geopend van 9.00 tot 11.00 uur in Gezondheidscentrum Waterlinie (Koningin Maximalaan 30, Uithoorn). Een afspraak maken is niet nodig. Meer informatie via Uithoorn voor Elkaar, tel.: (0297) 30 30 44, email: info@uithoornvoorelkaar.nu.

Scheidingsdepot

Veel inwoners gebruiken de tijd die ze thuis moeten doorbrengen om eens flink hun huis op te ruimen. Wat natuurlijk een prima bezigheid is. Dat levert vaak afval op dat naar het scheidingsdepot wordt gebracht. Uiteraard gelden hier dezelfde maatregelen, houd 1,5 meter afstand en blijf binnen als u milde klachten hebt zoals verkoudheid, keelpijn et cetera.

Ook voor bescherming van de medewerkers van onze scheidingsdepot geldt hoe minder contact hoe beter. Kunt u uw oude spullen even bewaren doet u dat dan alstublieft. Kom alleen naar het scheidingsdepot als het echt niet anders kan.

Industrieweg 29, 1422 AH Uithoorn.

Openingstijden

Maandag, woensdag, vrijdag, zaterdag 9.00 tot 12.30 uur en 13.00 tot 16.30 uur.

Gemeentesurveillanten

Gemeentesurveillanten (buitengewoon opsporingsambtenaar, BOA) lopen regelmatig rond en geven zo veel mogelijk voorlichting over de regels rond afvalverwijdering, hondenbeleid, parkeren en milieuzaken. Zij worden ook ingezet bij openlucht manifestaties en de openbare orde en veiligheid.

De gemeentesurveillanten werken nauw samen met de wijkteam Uithoorn van de regiopolitie. Heeft u vragen voor de gemeentesurveillant, neem dan contact op via het contactformulier.

Wilt u een melding doorgeven over iets dat u op straat ziet, of kapot is?
Geef dit dan door via Melding over openbare ruimte indienen.

Gemeentelijke begraafplaats

Noorddammerweg 42, 1424 NX De Kwakel.
Open van zonsopgang tot zonsondergang.
Bekijk ook het filmpje over de Begraafplaats Noorddammerweg Uithoorn.

Let op: vanwege de coronamaatregelen graag bellen met de administratieve medewerker op (0297) 513 111. Tot nader orde is de administratie op de gemeentelijke begraafplaats gesloten.

Administratief medewerker op maandag aanwezig op begraafplaats

Elke maandag is er een administratief medewerker van de gemeente aanwezig op de gemeentelijke begraafplaats aan de Noorddammerweg. Heeft u vragen over begraven in Uithoorn of heeft u hulp nodig bij het invullen van formulieren voor de begraafplaats, dan kan zij u hiermee helpen.  

Gemeentebelastingen Amstelland

Laan Nieuwer Amstel 1, 1182 JR Amstelveen.
Postbus 4, 1180 BA Amstelveen.
tel. (020) 540 48 86, maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur.
belastingen@amstelveen.nl
www.gemeentebelastingenamstelland.nl

College van Burgemeester en Wethouders 

Het College van Burgemeester en Wethouders is het dagelijks bestuur van de gemeente. Voor vragen aan of afspraken met het college kunt u een afspraak maken via het bestuurssecretariaat (0297) 513 111 of via bestuurssecretariaat@uithoorn.nl